9. den, neděle 3. 7. Rujána

Ráno se ukazuje, že místo na spaní je vlastně ok, protože je všechno blízko. Na recepci nám odpustí i poplatek za proud, který nevyužijeme. Ráno se stihneme ještě rychle osvěžit v moři – od rána pere slunce jako blázen. Po desáté už jedeme vlakem směr Sassnitz (česky Sosnice). Je to trochu ospalé a ne moc hezké letovisko, to ho jenom projdeme směrem k národnímu parku Jasmund.

Náplánoval jsem okruh dlouhý asi 21 km, tak snad nás to moc nezničí, krosny naštěstí tahat nemusíme – v kempu na Proře budeme i další noc. Dnešním highlightem jsou křídové útesy a původní bukové lesy. Obojího si užijeme dosyta, je to skutečně působivé a nedivíme se bratrovi G. D. Fridricha, že z útesu spadnul dolů.

Využíváme schodů na pláž, kam spadá malý vodopádek a odvážně vyrážíme do vln. Jsou tady divoké a koupání je prvotřídní. Mírně slanou vodu pak ze sebe spláchneme ve vodopádku, ideální.

Přes cestu pak v lese přeběhne kuna a pak nás chvilku sleduje. Pozdní oběd realizujeme v návštěvnickém centru parku rybou v housce. Robert si tam taky suší boty, protože si obě ponořil nedopatřením do moře. Škoda, že jsem to neviděl.

Postupně dojdeme až ke Králově stolci. K němu a k velkému návštěvnickému centru se ale platí 10 euro, což nám přijde moc a celkově tuhle přílišnou komercionalizaci přírody rádi nemáme. Lesem vnitrozemím se tedy klikatíme zpět do Sassnitz, vlak jede v šest.

Obligátně musíme přesednout v Lietzowě, máme tam mít 20 minut. Pak ale staniční rozhlas informuje, že se omlouvají, ale vlak nepojede. Bez náhrady, jak zjišťujeme na zastávce náhradní dopravy i regulérních autobusů. Nedá se nic dělat, ale musíme asi 8 km do kempu pěšky. Je to úmorné, ale potkáváme užovku hladkou a dva slepýše. Do kempu dojdeme kolem obřích borůvek a mračen komárů až po deváté, hřejeme vývar a chilli con carne. Plánujeme, co s posledními třemi dny a špekulujeme. Z budovy záchodů zpod stříšky postupně vyletí minimálně několik desítek malých netopýrů. Skřípou tam a pískají.