5. den, středa 29. 6. 2022 Erfurt–Halberstadt

Noc v kempu byla opět trochu krušná. Žáby ani ptáci přistávající na stan by až tak nevadili, ale náklaďáky na protějším břehu už asi od pěti ráno couvající, převážející zeminu a sypající ji do jezera už jo. Ve sprše navíc teče teplá voda jen po zaplacení, takže už chápeme nízké hodnocení kempu, které jsme si ověřili na googlu.

Ráno trochu poprchávalo, nasnídali jsme se a kemp opustili v podmračené obloze. Přesun kousek vlakem zpět do Erfurtu, zanechání krosen na nádraží a hurá do města. Já už jsem tu před lety byl, ale i tak jsem opět nadšený. Řada gotických kostelů, renesanční domy, most zastavěný hrázděnými domy a dómský vršek se dvěma kostely plnými krásných věcí.

Od poslední návštěvy se podstatně změnil Petersberg s citadelou. Prostranství jsou upravená, osázená luční květenou a celkově přívětivá.

Hlad zaženeme kusem uzeného se zelím a brambory a přes podivně pustý městský park míříme zpět na vlak.

S přestupem přes Halle a Halberstadt jedeme do Quedlinburgu v podhůří Harzu. Hned kousek od nádraží začínají klidné až pusté ulice hrázděných domků, je to divokrásné.

Kolem kostele je drátěný plůtek a za ním si kluci kopou míčem. A to zjišťujeme, že jsme teprve v části Neustadt.

Město je dost velké a kupodivu skoro bez turistů, jako kulisy nějakého historického filmu. V jedné ulici rostou topolovky jako v jižním Švédsku.

Nahoře na Stiftsbergu navštěvujeme románskou baziliku St. Servai s otonskou kryptou, kde je pohřbený Jindřich I. Ptáčník.

Je to nádherná stavba, ještě navíc s chrámovým pokladem s otonskými a románskými relikviáři a dalšími předměty. Krásný zážitek.

Už nám ale vyhládlo, tak zaplujeme do Bierstube. Robert si dává tuplák a currywurst, já jen půllitr a Sulz (tlačenku) z divočáka a brambory. Echt německá večeře.

Rozhodli jsme se tady ještě něco nakoupit a vrátit se vlakem do Halberstadtu, kde je u dalšího „See“ kemp. Je to asi 20 minut chůze za město a přicházíme až po osmé. Pán z recepce zrovna míří s talířem uzenin a pivem do svého karavanu, ale ještě nám dá klíček od branky k pláži a odkáže na stanovou loučku. Je příjemně hovorný a oproti včerejšku máme z kempu daleko lepší pocit. Voda v rybníce je nádherně čirá, voda ve sprše horká, za stanem nás pozoruje liška a kolem se rojí chroustci.