1. den, čtvrtek 24. 6. Mosty u Jablunkova – chata Doroťanka, 23,5 km

Další premiéra blogu je výjimečná hned z několika důvodů – jedná se o první zápisky z obřího projektu cesty kolem Česka. Postupně chceme ve složení Zuzka Zuzíček, Zuzka Pišta, Zdeňka a Matěj obejít náš stát. A začínáme Beskydy a Javorníky. Ve psaní se střídáme se Zdeňkou a fotky jsme poskládali z našich mobilů, protože jsme chtěli jít co možná nejvíce na lehko. Zápis vzniká zpětně přepisem z cestovního deníku, autenticita zaručena!

Ve středu v podvečer se scházíme u Macurových a Foffových v Mostech u Jablunkova. Dostali jsme báječnou večeři – placky a špyrky, kterou jsme pojedli pod starou hruškou. Meduňkový čaj, pivo, gin, exkurze po zahradě. Spát jsme šli brzy. Jo a provedli jsme covidovou registraci na Slovensko.

8:30 vyrážíme z Mostů u Jabl. na chatu Skalka. Výhledy se nekonají – procházíme mrakem. Potíme se (Zuz: „Mouchy po mě jdou, jako bych byla hovno.“).

Převýšení cca 400 metrů na 3 km na Skalce svítí slunce a konečně vidíme krásu regionu.

Za Skalky pokračujeme na Kamennou chatu – pivo a polívka. Polední žár. Od chaty přes Velký Polom (1067 m. n. m., nejvyšší místo na trase). Odpočíváme na Muřinkovém vrchu, u kapličky P. Marie ustavičné pomoci. Voda z kohoutku a kadibudky v lese.

Po kapličce „pochod smrti“ (říká Pišta). Cesta lesem se spoustou potůčků, hmyzí přístřešek, ledová voda. Přicházíme na Bílý kříž, kde jsou opuštěné hotely a jeden kiosek. Další polívka. Z Bílého kříže (dost divná lokalita) pokračujeme cestou po hranici. Od patníku k patníku. Procházíme lesem a mezi loukami se samotami – roubenkami.

Nebe se kaboní a v dálce bouří. Sledujeme radar a s bouřkami to nevypadá dobře. Na obzoru je chata Doroťanka. Po poradě s lidmi na trase a paní hospodskou se rozhodujeme, že se ubytujeme. Bouřky se vzdalují ledvaco platíme ubytování, ale radar cosi slibuje na noc. Tož uvidíme. Jsme rádi, že se po upoceném dni můžeme umýt. Sedíme za chatou u ohniště, jíme zásoby a vaříme lesní čaj.

Pokoj je miniaturní v podkroví. Vejdou se tam akorát čtyři postele. Naproti jsou Slováci a zejména jeden pán nám pořád cosi povídá.