6. den, sobota 19. 3. 2022, Bylnice – Starý Hrozenkov, 22 km

Z plánované zimní víkendovky se nakonec stala raně-jarní. Vyrážíme v 6:36 z Brna do Uherského Brodu, kde nám kvůli zpoždění ujel spoj. Máme k dobru hodinu a půl, kterou využíváme k rychlé prohlídce města. Na každém rohu narážíme na Jana Amose Komenského či pana Kounice. Milým překvapením jsou otevřené kostely – farní na náměstí, dominikánský, vedle něhož stojí obří kulturák, kontrastující s mariánským sloupem, a hřbitovní kostel s pozoruhodnou malbou memento mori.

Kolem bývalého židovského hřbitova scházíme zpět k nádraží, kde využíváme služeb svérázného, velmi retro kiosku. Při čekání na vlak nás osloví bezdomovec Karel, který nepřetržitě vykládá o to, jak z Bylnice vylezl na nějaký kopec, kde si pak udělal fotku: „Jako kdo tady z těch lidí by to dal? Z bezdomovců nikdo. A ženský tam musí táhnout chlapi na lanech. Jako připrav se, že to nedáš…“ Jsme rádi, že už pojede vlak.

Ve vlaku je hlučná společnost opíjejících se mužů, kteří průvodčímu tvrdí, že jsme pozvraceli záchod. V poledne jsme v Bylnici a nejdříve musíme obejít obří pila. Na louce nacházíme obří paroh, který si Matěj upevňuje na batoh a celý den s ním jde…

Stoupáme pomalu na Javorník (783 m.). Na vrchu si dáme pozdní oběd (poté, co jsme prošli sněhovým polem). Na oběd jsou řízky, chleba, zelenina.

Pak pokračujeme po hřebeni a pomalu klesáme. Po cestě procházíme velkým odpočívadlem Peňažná – místo, kde se tradičně potkávají Slováci a Moraváci. Cesta je místy velmi blátivá, v jednom místě se takřka nedá projít, klouže to a boříme se po kotníky.

Z hřebene scházíme do Žítkové, kde jsou jen samoty s roubenými stodolami rozeseté v údolí.

Poslední část cesty je do asfaltce – pochod s přívlastkem (smrti, ale to se nesmí říkat). Dlouhý kopec ale zvládáme a scházíme dolů do Starého Hrozenkova, do motorestu na benzince.

Paní u kasy tvrdí, že mají plno, ale ukazuje se, že naše rezervace po telefonu platí. Motorest je dost retro. Paní na pokladně se nejdřív vyděsí a pak smějí Matějovu paroží. Prý si z toho má vyrobit lustr. Restaurace už je zavřená, tak večeříme a děláme párty na pokoji. Matěj pouští píseň „Motorest“ od Petry Janů. Paráda!